KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY IV
ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji ) : Zapoznajemy się z zabawami integrującymi grupę .
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
Sprawność motoryczna Uczeń : rozwinie zwinność poprzez szybkie zmiany pozycji , ułożenia ciała, kierunku poruszania się ; rozwinie orientację poprzez rozpoznanie zmian w usytuowaniu przedmiotów i osób ; rozwijanie czucia piłki w czasie zabaw . Umiejętności Uczeń potrafi : podaje i chwyta piłkę ze zmianą pozycji ; bawi się piłką w różnych ćwiczeniach ; zorganizuje i przeprowadzi zabawy : " Berek – samolot"," Złap piłkę" , " Piłka w kole " , " Strącany ". Wiadomości Uczeń : zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej ; zna zasady " fair play " ; Usamodzielniania ucznia Uczeń : angażuje się w zabawę z piłką ; pełni rolę organizatora – pomocnika ; przestrzega zasadę " fair play ". Przybory : 3 piłki , gwizdek , stoper . Miejsce ćwiczeń : sala gimnastyczna . Część wstępna: Czynności organizacyjno – porządkowe Uczeń: Słucha informacji nauczyciela Przygotowuje się do aktywnego i świadomego udziału w lekcji Bierze udział w zabawie "Berek – samolot" (goniącym jest osoba mająca najkrótsze imię) Część główna: Uczeń: Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku Wykonuje bieg przodem i tyłem , krążenia ramion , zmiany kierunku biegu , marsz na czworaka , marsz "rakiem" (dwa rodzaje): ćwiczenia w siadzie – skrętoskłony : ćwiczenia w leżeniu – skręty , leżenie przewrotne Uczeń: Wykonuje ćwiczenia oswajające z piłką Zabawa "Piłka goni piłkę " ( podania piłki w po obwodzie koła ) Uczeń: Rozwija czucia piłki w zabawie "Złap piłkę" Zabawa "Złap piłkę" (ćwiczący podają piłkę w kole , osoba stojąca w środku próbuje ją przechwycić) Uczeń: Rozwija zwinność i orientację poprzez szybkie rozpoznawanie zmian w usytuowaniu przedmiotów i osób- Zabawa "Strącany " (grający toczą piłkę po podłodze , uciekający przeskakują przez nią) –grę powtarzamy dwa razy w przerwie "Wyścigi gąsienic" "Wyścigi rzędów "-(podania piłki ze skrętem tułowia)
Część końcowa: Uspokojenie organizmu Uczeń: Wykona ćwiczenia oddechowe w marszu dookoła sali Zabawa "Minutka" (uczeń leżąc w pozycji odpoczynkowej odlicza do sześćdziesięciu , wstaje gdy minie minuta) Czynności porządkowe Uczeń: Słucha uwag nauczyciela
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLASY V
ZADANIE GŁÓWNE (temat lekcji ) : Pokonujemy zwinnościowy tor przeszkód ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
Sprawność motoryczna Uczeń : rozwinie zwinność, szybkość, równowagę Umiejętności Uczeń potrafi : - pokonać dowolną techniką zwinnościowy tor przeszkód - wykonać szereg ćwiczeń na ławeczce gimnastycznej - wykonać szereg ćwiczeń przy muzyce Wiadomości Uczeń : zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej ;
Usamodzielniania ucznia Uczeń: - przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach integrujących grupę Przybory : magnetofon, ławeczki gimnastyczne, materace, szarfy, skakanki Miejsce ćwiczeń : sala gimnastyczna .
Część wstępna Czynności organizacyjno – porządkowe Uczeń: Słucha informacji nauczyciela Przygotowuje się do aktywnego i świadomego udziału w lekcji Pobudza i przygotuje organizm do wysiłku Wykonuje ćwiczenia kształtujące przy muzyce bez przyrządów i z ławeczkami Rozwija swoją równowagę, gibkość Ustawia ławeczki gimnastyczne Zajmuje miejsce przy swoim prztrządzie Bierze udział w ćwiczeniach ( chód w przód i tył, ślizgi, chód na rękach przodem i tyłem, „pompki”przodem i tyłem, skłony w przód i w tył, leżenie przewrotne, krążenia tułowia, „mostek”, skłony z połębianiem, chodna czworaka) Uczeń: Rozwijanie zwinności, szybkości, gibkości Ustawia zwinnościowy tor przeszkód (materac, odwrócona ławeczka, 2 materace, szarfy, skakanki) Pokonuje kilka razy tor przeszkód ( przewrót w przód, przejście po ławeczce, przeskoki przez skakankę, czworakowanie, przejście przez szarfę) Część końcowa Uspokojenie organizmu Uczeń: Wykonuje ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej Czynności porządkowe Uczeń: Słucha uwag nauczyciela
Monika Popiel |